Behandlingstilbud

• Redcord/slyngetrening
  • Treningsveiledning
  • IMS (nålebehandling)

Treninger du henvisning? Hvis du ønsker å gå til en av oss som har driftsavtale med kommunen trenger du henvisning fra lege. Vi har også fysioterapeuter som jobber uten avtale- og de har kortere venteliste. Se oversikt over pris. De tar også inn pasienter med helseforsikring.

Psykomotorisk fysioterapi:

• Anspenthet
  • Traumer
  • Smertetilstander
  • Angst
  • Depresjon
  • Div.psykiske lidelser
  • Hodepine/migrene
  • Pusteproblemer/ vansker

Hva er en psykomotoriker:

Undersøkelse: En startsamtale der en kartlegger helse, funksjon, og samtale om livssituasjon. Videre blir det utført en undersøkelse som legger vekt på holdningsmønster, funksjon, muskulatur, pust og bevegelsesmønster.

Manuell terapi:

Spesialist i muskel- og skjelett lidelser. Behandler smerter i muskler og ledd i hele kroppen. Du trenger ikke legehenvisning.

Primærkontakt:

• Sykemelder inntil 12 uker
  • Henviser til fysioterapi
  • Henviser til legespesialist
  • Rekvirerer bildediagnostikk (MR, CT, Røntgen).

IMS/Nålebehandling:

Benyttes ved musklespenninger - kombinert med andre behandlingsmetoder fysioterpeuten utfører. Behandlingen/metoden kan redusere smerte, stivhet og forbedre bevegelighet.

Akupunktur:

Tradisjonell kinesisk medisin brukes i behandling av langvarige og kortvarige sykdomstilstander, samt forebyggende.

Trykkbølge:

En effektiv behandling av kroniske senelidelser. Musearm, akillessmerter, kalkskulder, jumpers knee eller plantar fasciitis behandles uten operasjon, kortison eller medisinbruk.

Trykkbølgebehandling (ESWT) har vist seg meget effektiv til å bryte ned skadet vev og kalkpåleiringer som forårsaker kroniske senelidelser.

Behandlingen oppleves som en rekke små, høyfrekvente slag mot huden som trenger inn i vevet. En behandling kan bestå av hele 2500-3500 slag/trykkbølger. Den varer i noen få minutter og må gjentas 3-5 ganger med ca. en uke mellom hver gang.

En kronisk lidelse er en skade som kroppens naturlige helingsmekanismer har sluttet å behandle selv. De høyfrekvente trykkbølgeslagene trenger ned og inn i det skadete vevet, og kroppen reagerer på dette med å øke blodsirkulasjonen og stoffskiftet rundt skadeområdet. Dette stimulerer kroppens egen evne til å oppleve umiddelbar smertelindring og dermed bedret bevegelse.

www.ergomove.no

Ta direkte kontakt med Jonas Bjorland på tlf: 40005202 eller mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. dersom spørsmål/bestilling. Pris: 500,-

JoomShaper